Helsinki-Vantaan lentoasema tutkimuspaikkana (Kuva: Laura Leskelä)

Paikan eletty kokemus – fenomenologinen näkökulma kuluttajalähtöiseen paikkabrändäykseen Laura Leskelä

☆ Tutustuessa sivustoon, lisää mielenkiintoiset työt suosikkilistaukseesix

  • Useiden paikkojen ytimessä on joukko arkipäiväisiä kokemuksia, jotka huolimatta niiden näennäisestä merkityksettömyydestä vaikuttavat laajempaan muodostuvaan paikan kokemukseen. Siksi ymmärrys paikan eletystä kokemuksesta ja sitä mahdollistavista tai estävistä tekijöistä voi edistää laajemman paikan kokemuksen ja tunnun (ja siten laajemman paikkabrändikokemuksen) ymmärtämistä. Tämän tutkimuksen identiteettiperusteinen lähestymistapa tuo paikkabrändäykseen lisää dynamiikkaa kääntämällä voimasuhteet ylösalaisin, korostaen paikan aktiivisten toimijoiden muodostamien verkostojen ja paikan ulottuvuuksien valtaa merkitysten luomisessa.

Laura Leskelä Suomi, 1987

LinkedIn-profiili
laura.leskelae@gmail.com

Kauppakorkeakoulu Markkinointi
biz.aalto.fi

“Lopputyötä tehdessä tärkeintä on pitää mielessä… että lopputulos ei saata olla Nobel-palkinnon arvoinen, mutta opit prosessissa korvaamattoman arvokkaita asioita tutkimustyön tekemisestä ja itsestäsi tutkijana.”

More works

Katso kaikki osallistujat

Masters of Aalto made possible by:

Artek Bionade Design Forum Finland Elisa Svenska Teatern

Masters of Aalto -tapahtuman tuotannossa on huomioitu ympäristö.
Tapahtuma hyödyntää Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen Ekokompassi tapahtuma -järjestelmää.