247
Karolus
Viitala

Finland, 1987

Erilaiset jokapäivät

Add to MyMoA

-

Uusia tiloja

Kauppakorkeakoulu
Strateginen markkinointi

Lopputyössä tutkittiin ihmisen arkea: mistä se koostuu, mikä rooli rutiineilla on ja toisaalta kuinka paljon suunnittelemme päivittäistä elämäämme. Vai suunnittelemmeko ollenkaan?
Havaintoihin perustuva videografinen menetelmä valikoitui järkeväksi tutkimustavaksi. Työssä keskityttiin kolmen helsinkiläisnuoren arkeen, kolmen kuukauden ajan. Työ tuotti kolme primääritulosta:

1. Rutiinit muodostavat valtavan suuren osan arjestamme. Tämä näkyy myös ostoskorissamme.

2. Viemme yhä useammin työn vapaa-aikaamme ja toisaalta vapaa-aikamme töihin.

3. Suunnittelemme hyvin vähän arkeamme : valtaosa päätöksistämme perustuu viime hetken valintaan.

karolus (dot) viitala (at) dagmar (dot) fi
+358408488372

Add to MyMoA

Kommentit

Please tell us who you are:

  • Voit olla ensimmäinen kommentoija tällä sivulla!